pondělí 24. října 2011

Jezdíme zdarma ke světovým značkám...

K výčtu nejhorších věcí na celém světě musím ještě něco přičíst- a to mít matku švadlenu. Když jsem s našima byla párkrát nakupovat (jejich oblečení), nevědomky jsem se naučila zkoumat kvalitu zboží tak jako ona. Pomalu ale jistě jsem to od ní chytla a teď mě to nemůže opustit. Samozřejmě ale řeším jen dražší věci, u těch levnějších na to až zas tak nehledím.

„Tričko za 599 s křivými švy a nenavazujícími kostkami a proužky? Zbláznili se? To kdyby se mi něco takového stalo v práci, vyhodili by mě!“ (už asi 15 let šije pracovní oblečení a předtím normální oblečení)

Při popisování dnešního článku se budu řídit tím, jak jsou poskládané obchody v naší olomoucké Olympii a postupně je budu pomlouvat. 



Hned u vchodu je New Yorker…když jsem byla mladší (teď to zní jako bych byla stařena- bylo mi asi tak 14), jezdila jsem si tam s kámoškou kupovat taková ta SKVĚLÁ. BAREVNÁ. TEEN. S NÁPISEM (samozřejmě trička). Daly se nosit jednou nebo dvakrát a pak se z nich stal až do dalšího vyprání kus hadru jedině tak na podlahu. V dnešní době si tam kupuju šály, rukavice a kabelky a jsem  spokojená. Vlastně i ta značka AMISU je docela fajn, ale já jsem náročná ( L) a musím hodně hrabat.

Ano, když vynecháme Datart, pokračujeme Takkem, Reserved a C&A. Kromě Reserved nic pro mě. Dříve to tak ale nebylo, možná je to také tím, že rapidně klesl počet toho, co bylo pěkné a kvalitní, a narostl počet toho, co je hadroidní.

H&M- ráj všech bloggerek a bloggerů- Platí zde nepřímá úměrnost- čím větší cena, tím menší kvalita. Neříkám ale, že je to tak u všeho… třeba doplňky, zimní vlněné věci a kabelky jsou prímové.

Dneska jsem byla nakupovat, chtěla jsem si prostě pořídit něco pěkného k narozeninám- děda mě štědře obdaroval. Tady H&M taky máme, takže jsem hned vyrazila.

Nejsem škudlil, ale téměř 700 bych za top, který má max výrobní hodnotu 80 Kč, opravdu nedala. Stejné to bylo u ostatních, nejvíce mě uchvátilo tričko za 459, které si jednoduše může udělat doma i každý blb (i já, a to nejsem zrovna extra trpělivá). Obyčejné tričko+ velká našitá kontrastní mašle na prsou. Kde to proboha jsme?

Podle mého zde ale funguje i druhá strana nepřímé úměrnosti, která je ovšem příjemná. NIKDY nepromluvím křivě proti jejich basics oblečení, které vyjde opravdu levně a jak už je z názvu jasné, jde o základ šatníku. Asi před 2 roky jsem si zde pořídila obyčejné černé tričko s dlouhým rukávem za 259,- (aspoň myslím), které jako zázrakem zůstalo stále černé (!!!), stejně elastické, nevytahané a švy nejsou překroucené do stran. Zřejmě se spletli, a místo do západní Evropy přijela zásilka k nám…

Už v minulém článku jsem zmiňovala kabáty, které jsem dneska zase projela. Přibyl jeden kobercový kousek a taky jeden, který vypadal docela pěkně, škoda, že ho nepřivezli už před týdnem. Nakonec jsem si místo libovolného topu nebo sukně odnesla starorůžovou kruhovou šálu a čepičku stejné barvy.

Naproti se nachází Tally Weijl. Jejich libá a střízlivá hudba se line už od vchodu do celého komplexu. Kromě nápadně teenagerských kousků tu mají i docela pěkné, třeba v létě jsem si tady pořídila za 99 Kč hezké jednoduché vintage pískové šaty s hnědým páskem. Bohužel mám i jednu docela nepříjemnou příhodu. Kamarádce padla do oka čelenka, kterou si chtěla koupit. Po zaplacení jsme šly z obchodu ven a detektor začal pípat. Krve by se ve mně nedořezal a vůbec jsem nevěděla, jestli mám jít dovnitř nebo pryč, protože my jsme SAKRA NIC NEVZALY!!! Nakonec na nás křikla prodavačka, že se moc omlouvá, ale žen neodcvakla to, čím je zboží zabezpečené. Sice se to vysvětlilo, bohužel ale kolemjdoucí si nás stejně měřili ošklivým pohledem.



Ke Kenvelu, Baťovi a Humanicu se objektivně vyjádřit nemůžu, protože jsem si tam ještě téměř nic nepořídila.

Musím se zastat Deichmannu. Všichni říkají, že boty tam jsou příšerné. Já jsem naopak spokojená, a když už se mi nějaké boty zničí nebo rozlepí, bez reptání mi je vezmou zpět a dají peníze, takže koloběh pokračuje a pokračuje…Stejně je na tom CCC, odkud mám ty nejkrásnější snové lodičky na světě.

Tadadadáááá, jako nejlepší obchod vyhlašuju čínskou restauraci úplně vzadu. Mají tady ty nejúžasnější nudle ze všech úžasných spolu se spoustou omáčky, díky které nejsou suché. Plus perfektní colu na zapití. Vždy tady s přáteli strávíme nejvíce času, protože jak jinak ho zaplácnout? Doufám, že ho nikdy nezruší, protože jsem na jejich jídle závislá.

Mám jen jednu otázku: Jsou jen naše pobočky odpadiště šmejdů nebo je to celorepublikový fakt? Vlastně když o tom tak přemýšlím, TÉMĚŘ VŠECHNY obchody jsou na tom stejně. 


PS: Jedná se pouze o mé názory, neberte to jako urážení nečeho. Nebo někoho, pokud si to přečte ta hloupá husa z Tally, což není moc pravděpodobné.

3 komentáře:

  1. I LOVE that white tutu! =)

    http://pinkchampagnefashion.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto s Tebou souhlasím, poslední dobou se všude prodávají jen samé hadry, což mě velmi irituje, zvlášť když vidím cenu na obyčejném triku např. 599kč.. no kde to jsme?? to už tady nejsou normální obchody s normálními cenami? A teda obchod, který nejvíc nemám v tomto směru ráda je H&M, kde jsou samé neoriginální kusy hadru za šílené ceny..

    OdpovědětVymazat